Τρίτη 15 Ιουλίου 2008

Ιδιωτικη ετικετα.........

Κέρδος τουλάχιστον 1.000 ευρώ τον χρόνο στον λογαριασμό του σούπερ μάρκετ εξοικονομούν οι καταναλωτές με την αγορά προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Οι διαφορές τιμών ανάμεσα στα προϊόντα αυτά και στα επώνυμα ξεπερνούν ακόμα και το 100% σε κάποιες περιπτώσεις. Οι Έλληνες καταναλωτές προτιμούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας στην προσπάθειά τους να αντιμετωπίσουν την ακρίβεια και τις αλλεπάλληλες ανατιμήσεις στα τρόφιμα και σε άλλα βασικά είδη σούπερ μάρκετ το τελευταίο διάστημα. Χαρτικά, ζυμαρικά, προϊόντα τομάτας, αλλαντικά και λάδια είναι τα δημοφιλέστερα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, οι πωλήσεις των οποίων συναγωνίζονται αυτές των επωνύμων. Δημοφιλή λόγω τιμής Αν πριν από μια πενταετία η ποιότητα ήταν εκείνο που φόβιζε τους καταναλωτές στις αγορές προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, σήμερα η τιμή τους τα κάνει πιο δημοφιλή και αυξάνει χρόνο με τον χρόνο τις πωλήσεις τους. Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας βρίσκονται ήδη στα ράφια και των ελληνικών σούπερ μάρκετ. Έτσι, στο σύνολο των προϊόντων σούπερ μάρκετ τα ιδιωτικής ετικέτας από μερίδιο 7% το 2003 σήμερα καταλαμβάνουν 16%-17%, ενώ προβλέπεται ότι την επόμενη πενταετία θα έχουν ξεπεράσει το 25%. Τα στοιχεία ιδιαίτερα για τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας είναι εντυπωσιακά. Όπως λένε επιχειρηματίες του λιανεμπορίου τροφίμων, στα καταστήματά τους το 50% των χαρτικών, το 60% των προϊόντων τομάτας, το 40% των ζυμαρικών, το 35% των αλλαντικών, το 25% των ελαίων (όλων των ειδών), το 20% των κατεψυγμένων, το 17% των οσπρίων και το 15% των προϊόντων μπίρας είναι ιδιωτικής ετικέτας. Ο λόγος δεν είναι άλλος από τη χαμηλή τους τιμή, αφού φτάνουν να είναι έως και 170% φθηνότερα! Σύμφωνα με έρευνα, η αγορά 15 επώνυμων ειδών σούπερ μάρκετ την εβδομάδα κοστίζει σε ένα νοικοκυριό 53,4 ευρώ όταν για τα αντίστοιχα ιδιωτικής ετικέτας ο λογαριασμός είναι μόλις 31,85, δηλαδή κατά 60% φθηνότερα. Μάλιστα εάν κάποιος αντικαθιστούσε τα συγκεκριμένα επώνυμα προϊόντα με ιδιωτικής ετικέτας για ένα χρόνο, θα μείωνε τον λογαριασμό του σούπερ μάρκετ κατά 1.120 ευρώ! Ένα στα πέντε Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία, ένα στα πέντε προϊόντα που αγοράζουν οι καταναλωτές είναι ιδιωτικής ετικέτας. Η στροφή των καταναλωτών στα είδη αυτά έγινε την τελευταία διετία και το βασικό συγκριτικό πλεονέκτημά τους είναι η τιμή τους, παρά το γεγονός ότι και σε αυτά το τελευταίο διάστημα σημειώθηκαν ανατιμήσεις που ξεπερνούν και το 100%. Τα θεωρούν εφάμιλλα Έρευνα του Οικονομικού Πανεπιστημίου της Αθήνας έδειξε ότι το 2007 η συμμετοχή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στο καλάθι του καταναλωτή αυξήθηκε στο 19,54% από 17,1% το 2006, δηλαδή το 1 στα 5 προϊόντα είναι πλέον ιδιωτικής ετικέτας. Επιπλέον το 54,8% των καταναλωτών πιστεύει ότι τα προϊόντα αυτά είναι εφάμιλλα των επωνύμων. Σήμερα 8,5 στα 10 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατασκευάζονται από ελληνικές βιομηχανίες.