Τρίτη 17 Μαρτίου 2009

Κάρφωμα νέας τεχνολογίας

Τι σου είναι η τεχνολογία και το μάνατζμεντ! Με τέτοια «όπλα» στη διαχείριση των επιχειρήσεων, τι να τις κάνεις τις κουκούλες; Το κάρφωμα του συναδέλφου πια γίνεται ανώνυμα με ένα απλό τηλεφώνημα (σε τριψήφιο εσωτερικό αριθμό). Κατ΄ ευθείαν μπαίνει στη μαύρη λίστα και στο δεύτερο παράπτωμα, ο διευθύνων σύμβουλος υπογράφει χωρίς δεύτερη σκέψη την απόλυσή του! Και όποιος πιστεύει, ότι όλα αυτά συμβαίνουν στο μακρινό εξωτερικό, πλανάται πλάνην οικτρά. Η τακτική αυτή- λαμπρή ανακάλυψη ομολογουμένως- συμβαίνει στη χώρα μας σε μεγάλο όμιλο. Σύμφωνα με τους ιθύνοντες πρόκειται για μια δοκιμασμένη συνταγή που οδηγεί σε σίγουρα κέρδη. Το σκεπτικό που κρύβεται πίσω από τη συγκεκριμένη μέθοδο είναι απλό, τα αποτελέσματα όμως είναι σύνθετα και παραγωγικά. Γιατί σου λένε, το ανώνυμο κάρφωμα είναι ο σίγουρος τρόπος να μάθουν οι διευθυντές τα άπλυτα των εργαζομένων τους. Και δεν υπάρχει φόβος εσωτερικών αντιδικιών, αφού κανείς δεν θα μάθει τίποτα. Προπαντός εχεμύθεια- αυτό σημαίνει η εταιρεία να πορεύεται έχοντας πάντα ως γνώμονα βασικές αρχές. Για να είμαστε πιο λεπτομερείς, το «αυτί» του διευθυντή είναι πρόσωπο εμπιστοσύνης- φημολογείται πως είναι η γραμματέας του- που είναι πάντα διαθέσιμο να ακούσει το «καρφί». Ενώ όμως το σύστημα λειτουργούσε άψογα, σε μία εταιρεία του Ομίλου ήρθε η ανατροπή. Κανένα τηλεφώνημα δεν καταγράφτηκε με αποτέλεσμα να μη γίνει καμία απόλυση. Άστραψε και βρόντηξε ο ιδιοκτήτης, που βλέπει τους μισθούς να τρέχουν μήνας μπαίνει, μήνας βγαίνει, χωρίς να έχει το παραμικρό «πάτημα» για να κάνει περικοπές στο προσωπικό. Ακολούθησε και σχετικό κήρυγμα, καθώς για κάποιους η αντίσταση στο κάρφωμα αποτελεί ένδειξη αδιαφορίας για τα κέρδη της εταιρείας. Στην περίπτωση αυτή ταιριάζει ο στίχος: «Και δεν χτυπάει το τηλέφωνο...».

Τουριστική αξιοποίηση

Δεν υπάρχει άλλη λύση, τώρα πια μας πήραν είδηση. Στις Ηνωμένες Πολιτείες εκδόθηκε οδηγία προς τους τουρίστες να μην πλησιάζουν τα Εξάρχεια, τώρα θα βάλουν και το Κολωνάκι μέσα. Στο μεταξύ, η κατάσταση αγριεύει μέρα με τη μέρα και πρέπει οπωσδήποτε να καταφύγουμε στο ελληνικό δαιμόνιο. Τόσος κόσμος κυνηγάει την περιπέτεια, το ζην επικινδύνως, το σασπένς και την ένταση, αυτό θα προβάλουμε ως τουριστική ατραξιόν. Αθήνα, και όχι μόνο Αθήνα, διότι και άλλες πόλεις μάρνανται τής των Αθηνών δόξης, Αθήνα, τέλος πάντων, η πόλη όπου ποτέ δεν πλήττεις. Σε κάθε βήμα παραμονεύει μια εμπειρία. Μπορείτε να δείτε μια βιτρίνα να καταρρέει την ώρα που ψωνίζετε, πού αλλού θα το βρείτε αυτό; Μοναδικές στιγμές για να ανέβει η αδρεναλίνη του κοιμισμένου σύγχρονου Ευρωπαίου, να ζήσει κάτι από το έντονο παρελθόν που τόσο νοσταλγεί, μη σου πω ότι αποτελεί και προεπισκόπηση των κινδύνων του μέλλοντος αν δεν προσέξει και γίνει σαν εμάς. Ναι, ναι, πολλοί παρατηρούν ότι η επανάσταση της Αθήνας εξάγεται δυτικά· με ένα ταξιδάκι, λοιπόν, εδώ θα μελετήσουν κοινωνικά μορφώματα και παραμορφώματα που πολύ θα τους ενδιαφέρουν. Ειδικές καμπάνιες πρέπει να γίνουν σε συνδικάτα τζαμάδων, να κάνουν την Αθήνα αγαπημένο προορισμό, να μελετήσουν εδώ πώς σπάνε τα τζάμια, να αναπτύξουν υγιή ανταγωνισμό, να βρούνε λύσεις πρωτότυπες πριν εξαφανιστεί το είδος βιτρίνα από τη ζωή μας. Λίγη φαντασία κύριοι αρμόδιοι του τουρισμού! Φτάνει πια με την Ακρόπολη! Εκτός του ότι είναι διαρκώς κλειστή, έχει μείνει πίσω, στην εποχή του κάγκελου. Δεν εφαρμόστηκε εκείνο το ιδιοφυές σχέδιο, με τον γυάλινο κώδωνα που θα την έκλεινε γύρω γύρω για να την προστατεύει από τη ρύπανση, το θυμάστε; Κι έμεινε πια εκτός των εξελίξεων.